...

İLETİŞİM

ULUSLARARASI ANKARA MARKA BULUŞMALARI

ANKARA TİCARET ODASI
Söğütözü Mah. 2180 Cad. No:5/A
Söğütözü - Çankaya / ANKARA

CEO EVENT
Next Level Ofis Kule, Kızılırmak Mh. Dumlupınar Bulvarı
Bina No: 3/A Kat:27 No:127
Balgat / Çankaya / Ankara
0 (312) 201 81 00 info@markabulusmalari.com.tr
Dağhan CELAYİR

Dağhan CELAYİR


Sunum Konusu:
%100 Reklam - ARD
Panel Zamanı:
29 Kasım 2019  14:30 - 15:15 Angora-A Salon
Biyografi:
Yönetmen
Dağhan Celayir, Galatasaray Lisesi’ni bitirdikten sonra, Bahçeşehir Üniversitesi Görsel Sanatlar lisans eğitimi, Galatasaray Üniversitesi Halka İlişkiler, Bilgi Üniversitesi Sinema TV ve University of Groningen’de görsel sanatlar yüksek lisans eğitimlerini aldı. 2008’de, Rotterdam ve Angers dahil olmak üzere 82 film festivalinde gösterilen ve 53’üncü Valladolid Film Festivali Jüri Ödülü, 32’inci Cine de Elche Film Festivali En İyi Film Ödülü, Sao Paulo Film Festivali Seyirci Ödülü de dahil olmak 18’den fazla ödül alan, Fransa’da Canal Plus, ABD’de PBS, Japonya’da Sony Theater’da dahil olmak üzere 24 ülkede TV’lerde dağıtımı yapılan Kültür Bakanlığı destekli kısa filmi “Tek Notalık Adam'ın yapımcılığını ve yönetmenliğini gerçekleştirdi. Dağhan, 2013’te Fransız Türk ortak yapımı “Bir Fincan Türk Kahvesi” isimli kısa animasyon filminin ortak yönetmenliğini yapımcılığını üstlendi. ARTE, CNC, tarafından desteklenen film, 51’inci Antalya Altın Portakal Film Festivali ve 59’uncu Seminci Valladolid Meeting Point “En İyi Film” ödüllerini kazandı. 2009 yılında girdiği reklam sektöründe 2011’de Redbull International için çekmiş olduğu Mardin’i merkeze alan Redbull Mardin Filmi, tüm dünya televizyonlarının yanı sıra internette 15 milyon kez izlendi. Aynı film, “World of Redbull” kampanyasının bir parçası olarak, 2012’de dünyada en fazla izlenen ve en pahalı reklam kuşağı olan Amerikan futbolu “Superbowl” finallerinde yayınlandı. Türkiye’den ilk defa bir film bu reklam kuşağında yayınlanmış ve halen bu kuşakta reklamı yayınlanan tek Türk filmcidir. Dağhan, bu filmden sonra birçok kez yurtdışında projeler gerçekleştirmeye devam etmiştir. 2013’de internette yaklaşık 20 milyon kez izlenen, üst üste 5 kez Formula 1 şampiyonu Redbull F1 takımı, Dubai Turizm Bakanlığı ve Burj el Arab’ın ortaklaşa gerçekleştirdiği projede senarist yönetmen ve uygulayıcı yapımcı olarak Seven Star Spin filmini gerçekleştirmiştir. 2013 – 2016 yılları arasında birçok uluslararası proje gerçekleştirmenin yanı sıra, en son Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ve THY’nin ortaklaşa gerçekleştirdikleri, yaklaşık 55 ülkede tüm mecralarda yayınlanan “Home of Turquoise” filminin konseptini geliştirip senaristliğini ve yönetmenliğini üstlenmiştir. Türkiye’nin güney batı koylarını ele alan ve Türkiye’nin yaz turizmine fayda sağlaması amacıyla tasarlanan Home of Turquoise filmi, İngiltere, Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri başta olmak üzere, orta doğu ve uzak doğu ülkelerinin en önemli televizyon kanallarında ve şehirlerinin meydanlarındaki büyük ekranlarda yayınlanarak 2 milyar insana ulaşıldı ve internet ortamında 60 milyondan fazla izlenme oranı yakaladı. Film, tümü uluslararası turizm filmleri festivallerinde olmak üzere 9’u Büyük Ödül toplam 24 ödül almıştır. Son olarak film, Ocak 2017’de Viyana’da Uluslararası Turizm Filmleri Festivalleri Komitesi tarafından düzenlenen Festival of Festivals’da dünyanın en iyi turizm filmi büyük ödülünü almaya hak kazanmıştır. Bu film aynı zamanda Türkiye’nin bugüne kadar en fazla ödül alan turizm reklam filmi, dünyanın en iyi turizm filmi büyük ödülünü alan ilk Türk filmi ve yaklaşık 50 senelik turizm filmleri festivalleri tarihinde dünyanın en fazla Büyük Ödül alan turizm filmi olma özelliğini taşıyor. Dağhan Celayir’in Network - QUE markası için yazıp yönettiği “The Universe” kısa moda filmiyle, Türkiye’den ilk defa bir filmin finale kaldığı prestijli Berlin Ciclope Film Festivali’nde üç dalda üçüncülük elde etmiştir. Aynı film Uluslararası Istanbul Fashion Film Festivali’nde “En iyi Türk Moda Filmi” ödülünü takiben haziran 2018’de gerçekleştirilen Los Angeles ve Berlin Fashion Film Festivallerinde yarışma filmi olarak seçilmiştir. 2018 ve 2019’da yazıp, yönettiği Barut Accanthus ve Barut Collection reklam filmleri ile New York Festivals World’s Best TV & Films’de 2 ayrı filmle bir altın bir gümüş ödülün sahibi olmuştur. Aynı filmlerle, dünyanın en büyük turizm fuarı kapsamında düzenlenen ITB Berlin Festivali’nde yine bir altın bir gümüş ödülün sahibi olmuştur. Dağhan Celayir, Türkiye Tanıtma Genel Müdürlüğü ile geliştirdiği Türkiye imajı stratejisi kapsamında yeni projeler üzerinde çalışmanın yanı sıra İstanbul, Montreal, Prag, Milano ve Dubai’de bulunan temsilcileri aracılığıyla yurt içi ve dışında reklam filmleri ve uzun metraj filmi üzerinde çalışmaktadır.